marți, 13 noiembrie 2012

Coronita cu branza de vaci si scortisoara

Imi plac foarte mult deserturile cu aluat dospit. Iar de cand s-a racorit afara, si simtim ca se apropie iarna, este o adevarata placere sa coc cate ceva cu aluat dospit. De data aceasta am incercat o coronita cu branza de vaci si scortisoara, foarte aromata si pufoasa.


Ingrediente:

Aluat:
500 g faina
20 g drojdie proaspata
60 g zahar
75 g unt moale
1 ou
100 g apa calduta
100 g lapte caldut
esenta de migdale (optional)
1 praf de sare
Umplutura:
200 g branza de vaci
50 g zahar
1 lingurita scortisoara

Mod de preparare:

Dizolvam drojdia in putin lapte caldut in care am adaugat 2 lingurite de zahar. Lasam la crescut 5-10 minute.
Cernem faina intr-un castron si facem o gaura in mijloc. Adaugam in mijlocul fainii unul moale, oul, restul de zahar si drojdia activata Incepem sa framantam dupa care adaugam un praf de sare, laptele si apa caldute precum si esenta de migdale.
Framantam un aluat elastic, care nu se mai lipeste de maini.
Acoperim castronul cu un prosop de bucatarie si lasam la crescut la loc caldut, ferit de curenti, pana isi dubleaza volumul.
Dupa ce a crescut aluatul, il rasturnam pe masa de lucru si framantam putin, pentru a scoate aerul. Intindem apoi o foaie dreptunghiulara pe care o ungem cu branza de vaci amestecata cu zaharul si scortisoara.
Rulam pe partea lunga iar apoi cu un cutit ascutit taiem ruloul pe jumatate, lasand insa un capat netaieat. Rasucim cele doua bucati rezultate iar apoi unim captele, formand o coronita.
Punem coronita in tava tapetata cu hartie de copt si lasam inca 15-20 de minute la crescut.
Dupa ce a crescut presaram coronita cu zahar si o dam la cuptor, la foc potrivit pana se rumeneste frumos deasupra (~30 de minute).
Scoatem pe un gratar de bucatarie si lasam sa se raceasca.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comentarii:

  1. Eu am facut coronita, dar umpluta cu nuca... Acum ca mi-ai adus aminte de reteta, vin la tine la masa, ca merge de minune o feliuta umpluta cu brinza si cu un paharut de lapte... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu nuca cred ca e si mai buna. Te astept cu lapte caldut ;)

      Ștergere
  2. Arata atat de bine!!Si mie imi plac mult dulcurile dospite si mai ales umplute cu branza dulce:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Caita. Se pare ca avem gusturi la fel ;)

      Ștergere
  3. Ce bine arata... Pot cere o portie?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, nu te opreste nimeni sa ceri, dar nu stiu cine iti da (asta pentru ca nu mai am ):D.

      Data viitoare sa-ti opresc o portie?

      Ștergere
  4. Grozav a iesit!! Imi place mult ca ai pus branzica in ea, e umpolutura mea preferata pentru aluaturile dospite...si aromata cu scortisoara cred ca e o nebunie! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula. Ma bucur mult ca iti place. Pupici!

      Ștergere
  5. Buna. Acum am descoperit blogul tau si stau si citesc precum o carte buna. Adica nu ma desprind de fiecare "fila". Am ales deja cateva retete pe care o sa le preiau daca nu te superi. Felicitari si numai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place blogul meu. Iti urez spor la incercat retete noi.

      O saptamana frumoasa!

      Ștergere