marți, 23 februarie 2016

Tort cu nuca, stafide si bezea

Bine v-am regasit! Am lipsit o vreme, dar asta nu si din bucatarie. Timpul meu insa s-a concentrat in jurul piticilor mei iar pe voi, cititorii v-am cam neglijat. Promit insa sa revin constant cu ceva nou, gatit sau copt.
Astazi v-am adus un tort aromat si bun. Noua ne-a placut foarte mult. L-am servit cu o ocazie speciala si vi-l recomand cu drag. Sper sa va placa si voua, sa-l incercati si sa-mi iertati absenta :).



Ingrdiente:

Blat:
6 oua
6 linguri zahar
2 linguri apa rece
6 linguri nuca pisata sau tocata marunt
2 linguri cacao
4 linguri faina

Bezea:
3 albusuri
120 g zahar
100 g nuca tocata marunt
60 g stafide
50 ml rom (pentru stafide)
3 linguri faina

Crema de vanilie:
3 galbenusuri
150 g zahar
1 lingurita extract de vanilie
2 plicuri budinca de vanilie
700 ml lapte
250 g unt gras

Decor:
100 g zahar
100 g samburi de nuca

Mod de preparare:

Incepem cu pregatirea budincii. Mixam galbenusurile cu zaharul pana se albesc si isi dubleaza volumul.  Adaugam apoi extractul de vanilie si praful de budinca dizolvat in putin lapte rece.
Restul de lapte il punem pe foc mic iar cand s-a incalzit adaugam amestecul de galbenusuri si budinca. Fierbem pe foc mic amestecand continuu, pana cand incepe sa se ingroase.
Dam de pe foc si acoperim pe toata suprafata cu folie alimentara, pentru a evita formarea pojghitei.
Lasam vasul la racit.

Intre timp pregatim blatul. Mixam albusurile spuma cu un praf de sare iar apoi adaugam treptat zaharul si mixam pana cand spuma devine lucioasa si zaharul se topeste. Adaugam apoi cele doua linguri de apa rece si galbenusurile, pe rand, mixand dupa fiecare.
Cacaoa o amestacam cu faina si o adaugam in compozitie amestecand usor, cu miscari de jos in sus. La final adaugam nuca tocata marunt.
Turnam compozitia in tava rotunda (26 cm diametrul), tapetata cu hartie de copt. Coacem in cuptorul preancalzit, la foc potrivit (180 de grade) pana cand trece testul scobitorii (25-30 de minute).
Scoatem blatul pe un gratar de bucatarie si lasam sa se raceasca complet apoi il taiem in doua foi.

Pentru blatul de bezea mixam albusurile cu un praf de sare apoi adaugam zaharul si mixam pana cand spuma luceste. Adaugam apoi faina si amestecam usor, cu miscari de jos in sus. La final adaugam nuca tocata marunt si stafidele scurse bine de rom.
Coacem bezeaua in aceiasi tava in care am copt si blatul, la foc mic, pana cand incepe sa se rumeneasca usor deasupra.
Scoatem pe un gratar de bucatarie si o lasam la racit.

Pentru crema mixam untul pana devine spuma iar apoi adaugam treptat budinca racita. Mixam bine pana cand devine o crema fina.

Pe un platou asezam un blat peste care intindem 1/3 din crema si nivelam. Asezam bezeaua peste care punem 1/3 din crema. Urmeaza ultima foaie de blat. Cu crema ramasa imbracam tortul  si nivelam bine.

Pentru decor punem zaharul intr-un vas si il caramelizam pana cand devine auriu. Adaugam apoi nuca si amestecam bine. Rasturnam nucile caramelizate pe o bucata de hartie de copt si le lasam sa se raceasca.
Punem nucile intr-o punga si le zdrobim cu sucitorul sau le putem zdrobi in robotul de bucatarie.
Ornam tortul cu nuca caramelizata. Deasupra eu am ornat cu ciocolata topita.

Multumesc Sara&Miki pentru inspiratie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu